Carvoeiro, Algarve

23 november 2018 - Carvoeiro, Portugal

​Na een paar regendagen ziet de lucht er vandaag weer prachtig uit en het zonnetje schijnt volop, kortom tijd voor een wandeling. We rijden naar Carvoeiro om daar een kustwandeling te gaan maken en parkeren bij Algar seco.Carvoeiro Algar seco

De kust is hier erg grillig en er zijn op verschillende plekken grotten. Hier gaan dan ook veel boottochten naar toe. Er is een pad richting het plaatsje Carvoeiro waarbij je loopt over een houten brug. Het uitzicht op de rotsen  en Carvoeiro is prachtig, en in de verte zie je zelfs Lagos en Sagres liggen. Carvoeiro

Naar de andere kant is er een bergachtig pad naar de farol of vuurtoren. Het pad is op plaatsen moeilijk begaanbaar en op stukken moet er stevig geklommen worden. Onderweg worden we beloont met prachtige uitzichten, die alle klimpartijen snel doen vergeten.CarvoeiroCarvoeiro

Tot aan de vuurtoren komen we niet omdat het hier en daar nog erg nat en glad is en lopen via de weg terug richting Carvoeiro.Carvoeiro Algar seco